måndag 9 mars 2015

Härliga Vemdalen

Återigen har vi haft en helt underbar vecka i Vemdalen. Denhär gången delade vi semestern med Elin och hennes familj.
Signe, Agnes o Jonte gick i skidskola måndag-fredag 9.15-10.15 så vi var i backen tidigt om dagarna.
Det jag verkligen inte hade trott var att vi va kvar till stängning varje dag åxå. Barnen va såå duktiga och vilken utveckling de gjorde på den kort tiden.
Vissa stunder va Agnes lite sur och ville åka till stugan, men då fick hon vila lite för att sen själv komma på att hon ville åka mer. Hon ville helst åka med pappa, så det blev inte så mycket skidor för mig. Men jag är så otroligt glad för hennes utvekling och ser fram emot att vi ska kunna glida nerför pisterna tillsammans.

På ondagskvällen tog vi en promenad till Husky i byn där vi började med en timmes bowling och sen åt en 3-rätters. Det va jätteroligt att bowla och det va premiär för Agnes.

Veckan bjöd på mestadels sol bortsett från första dagen då det blåste och snöade väldigt mycket. Tur att det gav med sig. Sista skiddagen hade vi strålande sol och nån plusgrad, helt underbart va det. Jag fick lite åkning på fm under skidskolan och jag har aldrig åkt i så fina pister tidigare.

Barnen avslutade sin skidvecka med Valle cup. Det va lite halvbrant för småtjejerna, men bortsett från att de missade nån port så gick det bra. Agnes hade lite problem med stoppet bara å krockade rakt in i Valle. Men hon landade ju mjukt allafall :)








 

1 kommentar:

Ulrica sa...

Vilka härliga bilder, det syns verkligen hur fint ni har haft det :)

Kram Kram