tisdag 29 december 2015

En blåsig fjälldag

Idag va det min tur att gå åka skidor. Fredrik å jag åkte på passetsidan först ö det va vääldigt blåsigt på tippen. Som tur e va det bara däruppe, för en bit ner i backen blev det mycket bättre. 
Eftersom det har kommit väldigt dåligt med snö här så är det extremt isigt i de flesta nedfarter, men vi hittade ett par pister som va ok. 
Efter lunch åkte Bertil hem å la Lucas. Karin å Moa va där i tittade till honom. Sen kom han till backen och åkte lite han åxå. Det gick väldigt bra för Agnes på skidskolan idag igen. Jag tycker att det ser ut som att de mest står stilla, men uppenbarligen så hinner de lära sig lite åxå. 

Imorgoneftrrmiddag tänkte jag ge mig ut i längdspåret en sväng. Jag behöver ju öva en hel del inför tjejvasan...

Ha en fin kväll

1 kommentar:

ulrica sa...

Härligt, men synd att det inte är så mycket snö!!
Kram