fredag 21 december 2007

Vilken hysteri...

Tänk vilken stress det är dagarna innan jul. Jag var ut en sväng på lunchen för att hitta julgardiner, men efter att ha letat efter parkering i några minuter utanför Coop Forum så gav jag upp. Jag tog bilen å åkte upp till Jysk där jag hittade fina gardiner som nog skulle passa bra i köket. Jag köar, å får veta i kassan att deras kortmaskin har kraschat pga av överbelastning på banklinan. Kontantlös som man är var det ju bara att åka tillbaka till jobbet.
Kunden framför mig på Jysk skrek å svor åt den stackaren som stod i kassan: "Är ni dumma i huvudet som har fel på kortläsaren så här innan jul. Hur fan kan man gå ut å säga att alla jävlar ska skaffa kort för säkrare handel när det inte funkar!! Kvittot kan du ta å stoppa upp nån stans. Du kan fara åt helvete!"

Jag blev helt stum. Hur kan man säga så? Visst det är jobbigt när kortmaskinerna inte funkar, men det var väl inte kassörens fel heller. Gubben var snabb iväg därifrån. Om jag hade sett honom utanför så hade jag helt klart sagt nåt till honom.


Ikväll kommer min familj över på lite julfika. Bertil å jag ska visa korten från Thailand. Så efter jobbet ska jag ut i stressen igen för att hitta julgardiner. Jag har letat hemma som en galning efter mina, men jag har ingen aning om vart jag har lagt de. Har sagt ett par gånger nu att jag ska städa på vinden å det får nog bli dags med det i mellandagarna. Jag har ingen aning om vart jag har sakerna. Dessutom tror jag att jag kan rensa bort 2-3 lådor med diverse som har legat å tagit plats i flera år.


Jag passar på att önska er alla en riktigt GOD JUL.


Kram Johanna


1 kommentar:

Anonym sa...

God Jul till dig också!!!