fredag 20 januari 2012

En härlig vinterdag.

Imorse tog vi lite sovmorgon eftersom det var en halvstrulig gårdagkväll. Som vanligt när jag kliver upp kikar jag ut över trädgården. Å till min stora glädje idag var det rimfrost på alla grenar och snön låg kvar på marken.

Efter frukosten klädde vi på oss varmt och gick ut på en promenad. Det var såå mysigt. Klarblå himmel med strålande sol och 6 grader kallt. Helt perfekt!!



När vi kom hem fick Agnes känna på snö första gången. Hon hade ju vantar på sig, men hon såg ut att tycka att det var väldigt spännade. Jag hoppas verkligen att snön ligger kvar nu så vi kan åka lite pulka snart åxå.


Efter lunch åkte vi in och handlade och tog en fika på Tammerfors med morfar. Jag åt årets första semla. Mmmmm.....

Kvällen avslutas med lek och tv.

Trevlig helg.

Inga kommentarer: