söndag 1 januari 2017

Nyårsafton

Ja, då har det blivit ett nytt år nu. 

Årets sista dag spenderades i skidbacken. Jag och Agnes tog storskiftet upp till toppen och åkte Älgkroken ner. E toppen backe enligt mig. Den påminner om min favoritbacke i Vemdalen. 


Klockan 16 va det samling vid skidskolehuset inför fackeltåget. Barnen hade fått köpa blinkande facklor och fick sen åka hela familjebacken ner med Filurius i täten. 
De hade släckt ner hela backen åxå, så det såg väldigt fint ut när de åkte nerför. 


Ikväll åt vi grillad fläskfilé med potatisgratäng och typ banoffiepaj till dessert. 
När barnen hade somnat satt Bertil och jag ute vid brasan å väntade in 12-slaget.  

Skål på er mina vänner och gott nytt 

1 kommentar:

ulrica sa...

God fortsättning på nya året och ha det så mysigt i fjällen :).
Jag måste erkänna att jag är galet avundsjuk, jag drömmer om att min sambo skulle
vilja vara lika intresserad som mig av att vara i naturen för att fira in nyåret som ni gjort låter helt perfekt!!
KRAM