fredag 3 juli 2009

EFIT - 28 juni

Denna gången får EFIT bli en dag försenad. Här får ni får med mig på en av mina dagar som jag hade på min fotoresa i Norge. Bilderna är tagna med min mobil.


00.00 Vaknar av mitt larm som ringer och talar om att det är EFIT. Jag går på toa och passar på att ta ett första kort utanför vårat rum på Runde.




07.20 Jag snosar så mitt andra kort blir lite försenat. Det ärnu dags att kliva upp för att påbörja resan hemåt.


08.20 Ulrica och hennes dotter i vårat rum.



9.20 Jag har min och Ulricas kamera i knät så att man snabbt kan ta ett kort om man ser nåt fint genom rutan. Elhissarna på rutorna i bilen användes väldigt flitigt.

10.21 Vi står och väntar på färjan som ska ta oss till fastlandet.

11.20 Vyerna är otroligt vackra här i Norge.

12.20 Vi skymtar fortfarande snöbekledda bergstoppar.


13.21 Vi har gjort ett första stopp vid Trollstigen. Vi tar en liten snabblunch och fotar lite innan vi fortsätter klättringen uppåt.
14.21 Många fina forsar slingrade sig nerför berget vid Trollstigen.
15.22 Ännu fler forsar längs med vägen.

16.42 Vi stannar på en mack och tankar. Det är en ganska stor mack

17.20


18.20 GPS och karta i högsta hugg för att försöka hitta dit vi ska. Färddatorn ville inte hitta stället vi skulle till så då fick vi ta fram en gammal hederlig karta ;)


19.20 Man måste köra försiktigt så att man inte kör på nåt får. De håller sig gärna mitt på vägen med sina lamm och är inte speciellt snabba på att flytta sig.
20.20 Vi åker och åker och åker.....

21.20 Vi sitter fortfarande i bilen.....

22.20 Är uppe på fjället i Gudbrandsdalen och fotar solnedgången.23.20 Dags att ta en dusch innan läggdags.
Ha en bra dag
// Johanna

4 kommentarer:

Linda sa...

Vilka härliga bilder! Ni måste ha haft det väldigt fint där borta!
Kram kram

ulrica sa...

Vad roligt att få se dina bilder!!!
Kram

Maria sa...

Hej Johanna
Vad kul att se din dag. Idag så har jag också lagt upp mina foton för den dagen.

Kram

Annelie sa...

Vilka fina bilder! Jag ser så fram emot att få se fler bilder när vi ses!

Kramar