lördag 28 februari 2009

Lördag 28 februari EFIT

Idag är det dags för EFIT igen. Nu var det ett tag sen jag var med. Ulrica skickade ett sms igår för att påminna om dagens efit och det tackar jag för.

9.50 Dags att äta lite frukost
10.50 Jag passar på att städa lite snabbt innan jag ska möta mamma å Jenny på stan. Täckena får hänga på balkongen i friska luften hela dagen.

12.50 Jag är på stan med mamma och Jenny. Vi är inne på Gestbloms och tittar på böcker. När det var dags för mig att fota kunde jag inte låta bli att ta en bild på den söta isbjörnen som satt där på en hylla.

13.50 Nu har vi kommit till tant Gredelin där vi sitter och pratar och fikar. Det var första gången jag var här och absolut inte den sista gången. Om du inte har vart där så tycker jag att du ska ta dig dit på ett fikabesök.
14.50 Nu har jag kommit hem och ställt upp mina nya krukor i fönstret. Blommorna på sidorna är åxå nya. Jag kände att jag ville ha lite mer grönt i fönstret.
14.50 Dags att ta med sig lite pantflaskor till panteriet.
16.50 Vi sitter i soffan och slappar lite efter shoppingturen på Willys.

17.50 Bertil har förberett salladen inför kvällen. Smaskens....

18.50 Moa Maja och Fredrik har kommit. Tjejerna och jag pysslar medan grabbarna ordnar med middagen. Jag hjälper Moa att göra grattiskort till kusinerna som snart fyller år.


19.50 Middagen är avslutad och salladen är nästan helt slut. Bara bottenskrapet kvar. 20.50 Zingo ligger i soffan å sover.
21.50 Vi sitter och tittar på Leagally Blonde och snackar lite. 22.50 Bertil smilar upp sig inför kameran.
23.50 Här är det Dizels tur att smila. Han håller mig sällskap vid datorn.
Det var allt för denna gången. Vi ses igen om en vecka.

Inga kommentarer: