fredag 13 juni 2008

Då, nu, sen.

För 15 år sedan (1993)
Jag var 11 år och gick i 5:an på Hummelstaskolan. Bodde ute på landet med hela familjen och stormtrivdes med det.

För 10 år sedan (1998)
Jag var 16 år. Min syster var AuPair i Usa och jag åkte dir för att fira jul och nyår med henne på Manhattan. (Men vad hände mer som kan vara av intresse här....hmmmm?!)

För 5 år sedan (2003)
21 år. Bertil å jag har vart sambos i ett år. Fösrsta året jag cyklar tjejvättern. Jag säger upp mig från Coop Forum och får ett jobb som säljare på ett företag i Bålsta.

För 3 år sedan (2005)
Jag jobbar på Intersport tillsammans med Bertil första delen på året. I februari åker jag till Lettland på min första hjälpsändningsresa. Under sommaren jobbar jag på mitt nuvarande jobb för att till hösten börja på en ekonomiutbildning till hösten.

För 1 år sedan (2007)
I mars åker vi på semester till Österrike igen. Underbart. På våren köper vi en lägenhet som vi flyttar in i till sommaren. I november åker vi på en eferlängtad semester till Thailand med två vänner.

För 3 månader sedan (mars 2008)
Jag får min nya kamera och är ute å fotar en hel massa. Jag bjuder hem tjejerna på pyssel och melodifestival. Vi har en supertrevlig kväll!

Igår (12/6)
Jobbade på dagen och tränade BodyPump på gymet på kvällen. Åt lunch med Ulrica å Annelie på dagen.

Idag (13/6)
Jag har jobbat. Förberedde i lokalen direkt efter jobbet inför morgondagens pysselträff. Hade middagsgäster och tittade på film. Packade iordning allt inför träffen imorrn. Många väskor blir det ;)

Imorgon (14/6)
Äntligen dags för pysselträff igen. Vi sitter och pysslar från morgon till kväll med ett avbrott i skolparken för lite fotbolls em. Sverige möter Spanien och vi ser matchen på stora bildskärmar och avnjuter middag i parken.

Om 1 år (juni 2009)
Blir klar med min första stora utbildning på jobbet. Vi har satt lite personlig prägel på våran lägenhet med hjälp av färg och lite nya tapeter. Vi räknar ner för fullt inför den kommande Thailandsresan.

Bilder kommer nör jag får lite mer tid.
Nu ska jag nämligen ta å packa ner hela pysselvrån inför morgonens pysselträff.

Trevlig helg

// Johanna

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej hej!
Hoppas ni har/hade det trevligt idag mer erat pyssel. Jag är, som jag tidigare nämnt, mycket avundsjuk men jag komemr nästa gång. Vore så kul att träffa er igen ;o)

Massor av kramar

~ImorgonSol~ sa...

Hejsan!!
Hoppas att ni hade en rysligt trevlig afton på pysselräffen igår kväll. Jag hade gärna varit med, men ibland så krockar viktiga saker.
Hör av dig istället när det blir ngn ny.
Ha det så bra!!
Sara från Sala

Anonym sa...

Hej igen!

Såg ditt inlägg nyss. Den 30/8 skulle passa mig perfekt. Har semester hela augusti så jag kommer inte jobba den helgen. Och även om jag läser en sommarkurs i skolan i augusti så har man ju inga lektioner på lördagar ;o)

Jag skriver in det i almenackan så länge så att jag inte bokar in nåt annat ifall det nu blir en ny träff.

Kul att du hörde av dig om det! Gulligt!

Kram

Ps. Helgen har varit bra, lite jobb och så 80års kalas med en morfar som var pigg som en nötkärna trots tidigare operation osv...

Anonym sa...

Hej! Jo, vi kommer nog till Sjöströms på midsommar. Jag jobbar till 14 och sen hämtar grabbarna mig på jobbet så åker vi direkt till mamma och pappa. Så det blir väl till kvällen vi dyker upp hos Sjöströms :-) Trevligt att ni ska dit och att träffas! :-)