fredag 17 april 2009

Ny kort från verkstaden.

Så har det blitt några nyheter igen från kortmakarverkstaden. Jag förstår inte om det ska lugna ner sig med barnafödandet snart. Det ploppar ut små bebisar hela tiden tycker jag.
På dessa två kort har jag (kors i taket) använt mig av lager-på-lager metoden. Ni som känner mig vet ju att det inte är min starka sida. Men jag blev riktigt nöjd och ska nog försöka på de kommande korten som jag ska göra åxå.

Nu är det äntligen fredag å dags för lite ledighet igen.
Trevlig helg
Kram Johanna

6 kommentarer:

ulrica sa...

Ha en toppenhelg, hjärtat. Det vore skoj om vi hann ses något.. men annars kan vi väl kanske höras i alla fall..

kramar

Anette sa...

superfina som alltid! ;o)

Och "lager-på-lager" är en smart metod att göra när man har en massa massa spillbitar... (som jag)

Ha en skön helg!

Kram

Lillemor sa...

Hej Johanna!
Jag har också målat på abumsblad just på kurskortet annars har jag gått över till akvarellpapper, gärna 300 gr eller ett mangapapper som oxå funkar bra.
Kul att titta in hos dig, vad mycket fint du gjort!
Lillemor

Helena sa...

Hej Johanna!
Ledsen att du fått vänta på stämpelmotiven så länge men det är lite körigt just nu med en nyopererad vovve här hemma.
Imorgon ska jag i allafall iväg och då lägger jag det på lådan.
Tack för alla fina kossor du skickade.
Kram!

citronlime sa...

Jättesöta kort! :)
Tycker att du har lyckats utmärkt med lager-på-lager :)
Kram

Fia sa...

Hej Johanna! Det här är nästan lite pinsamt att erkänna, men jag har inte orkat uppdatera "min kameraväska" på hemsidan så jag har faktiskt inte kvar mitt 70-300. Jag sålde det eftersom jag var så vansinnigt missnöjd med det. Jag köpte ett 70-200 med bländare 2.8 i stället och det har jag aldrig ångrat. Men det är ju förstås lite andra pengar... Eftersom jag får en del fotouppdrag mot betalning kände jag att jag behöver en telelins som håller så pass bra kvalitet att jag kan ta betalt. Det kände jag aldrig med 70-300 linsen. Jag behövde även få ner slutartiderna ganska kraftigt utan att behöva få brusiga bilder på köpet.

Jag var alltså aldrig nöjd med mitt 70-300 mm. Oerhört dålig skärpa och blaskiga färger. Men jag sätter kanske mina krav lite väl högt. Det är möjligt att du skulle vara nöjd med det.

Fina kort du gör!