tisdag 12 maj 2009

Nya kort.

På de två korten som ni ser nedan har jag använt mig av Penny Black stickers. De är perfekta om man vill slippa färglägga motiv. Jag har ju lite svårt att färglägga motiv i förväg.
Papper från Basic Greys paperpad, texstämpeln har Ulrica designat och blommorna är från YouDo.

Papper från Basic Grey paperpad, Primablommor och texten är hämtad från Mirabylls blogg

Förra veckan var det kalas. Jag var inte hemma så Bertil fick åka själv. Här är korten som Calle och Madde fick.
I fredags var jag hemma hos Ulrica på kvällen. Vi bokade boende inför 3 av 5 nätter till Norgeresan. Det känns såå bra att det är bokat nu. Det känns liksom mer på riktigt då.

Jag nämde tidigare att jag är dålig på att färglägga motiv i förväg. Men när jag var hos Ulrica hade jag ett riktigt målarsug. Jag inspirerade tom Ulrica att plocka fram sina distresser igen. Jag har ju hela tiden envisats med att stämpla och måla på albumblad. Jag fick ett akvarellpapper av Ulrica som jag stämplade upp två filurstudenter på. Vilken skillnad!! Den nya hängelflickan med blomman har jag också målat på akvarellblad. I helgen kommer jag att få mitt första akvarellblock och jag gissar att det inte blir mitt sista. (Tack Anna för hjälpen)
I helgen är det dags för träff i Morkarla och då känns det ganska skönt att jag har några färdiga motiv.
Kram på er

4 kommentarer:

Sofia Eriksson sa...

Vi ses i Morkarla!! Ska bli sååå roligt!! Jag provade bara distresser på albumblad en gång - men bytte omedelbart till akvarellpapper!! Du har nog upptäckt en helt ny värld nu då mao? :)

Kram!!

Annelie sa...

Jättefina kort! Ser att du mer och mer använder dig av lager-på-lager ;-)

Ser fram emot att få pyssla, prata och mysa ihop hela helgen.

Kramar

ulrica sa...

Jättefint blev dina kort och jag tycker om när du använder lager på lager. Det blir så fylligt då!

Ja, det var superskoj att plocka fram distresserana igen :). De är nerpackade redan inför helgen!!

Jag har bara två akvarellpapper kvar i mitt block nu.. jag får nog köpa några av Lisa på lördag för det var skojsigt att måla igen :)).

Och.. snart är det Norge-dags och jag längtar jättemycket! Åh, vad vi ska fota.. men vi får absolut inte glömma att köra försiktigt nerför Trollstigen och Geiranger.. INTE bromsa :).

Kramar

Maria sa...

Nyfiken på:
Vad är distresser för något?

Kram