lördag 1 mars 2008

En kreativ lördag.

Idag har jag suttit hemma i min lilla hörna och skapat lite kort. Jag har snöat in på "serietillverkning". Jag skär iordning 2 kortstommar av ett 30x30 ark, ett kort som är 15x15 och ett som är 10x15. Den biten som man får över räcker lagom som matta till kortets text. Sen tar jag fram ett mönsterark och skär iordning bitar som passar till kortstommarna. På så vis har mitt lager fyllts på i lite snabbare takt än tidigare.

Som ni säkert ser så har jag använt 3Dlack på vissa detaljer på mina kort. Gillar det jättemycket. Tur att Lisa,Inkywings, var på Morkarlascrappen så man fick inhandla ett sånt.

Jag har även påbörjat en lite omorganisering bland mina stämplar. Så småning om ska dessa färgläggas och även lamineras. Just nu är det en enda röra i stämpellådan. Alla stämplar som ni se här på bilderna ligger bara nerslängda i lådan, supetlätta att hitta ;)

9 kommentarer:

Anonym sa...

Kortet med påskriset och det allra nedersta kortet var mina allra största favoriter :).. så kanonfina!

Ha det toppen så hörs vi i veckan!
Stora bamsekramar
Ulrica

Anonym sa...

Oj, vad många fina kort!!

ha det gott.

kram Lise-Lott

Anonym sa...

HERREJISSER säger jag bara!! Sjukt många kort, å de är superfina allesamman!! WOW WOW WOW!! Vilken inspiration du gett mej nu! ;)
Å jag som inte hinner sätta mej å pyssla nu..typiskt! ;)
Stor kram Petra

Anonym sa...

Vad mkt fint du hinner med! Hoppas att allt är bra med dig...längtar tillbaks till vår träff.

Anonym sa...

Superfina kort!
Har också börjat med påskkorten så smått och nu fick jag lite mer inspiration! Tackar och niger ;-)

Köpte du något på Syfestivalen?

Kram

Anonym sa...

Jag hade varit "duktig" och förbeställt storpack om 100 kuvert för 200 kr och 50 cellofanpåsar för 50 kr hos Landstoken. Hur praktiskt som helst!

Vis i efterhand så ångrar jag mitt val att hoppa över Morkarla och välja shopping på mässan :-( inte så mycket som jag tänkt mig.

Men snart är det ju den 15:e så :-)

Påskrisstämpeln är jättefin!!

Kram

Ulrika aka LillBlomman sa...

Wao så mycket fina kort! Tack snälla för gulliga ord i min blogg, värmer! Kramen!

Sol sa...

Hej hej!

Vilka fina kort du gjort! :-)

Kan ju naturligtvis inte den 19/4. I stort sett den enda lördagen så långt fram som är bokad (SM-finaler innebandy). Men jag kanske helt enkelt får komma förbi butiken nån annan dag istället. :-)

Cath. sa...

Hejsan!
Tack för kommentaren i min blogg! Jag blir så glad för värmande ord! Ja, det är inte alltför långt till Enköping så om jag har tid så hör jag av mig =)
Tycker du gör sååå fina kort, kommer besöka din blogg fler gånger för inspiration!