torsdag 6 mars 2008

Min första fotoutflykt....

Jag hade just slagit mig ner vid pysselbordet för att göra ett kort som jag inte riktigt fann motivation till. Då fick jag ett jättelägligt sms av Ulrica "Jag ska ut i skogen å fota, vill du fälja med?" Ja, självklart!!!! Tack, Ulrica för fotolektionen.

Jag kände mig nöjd med bilderna när jag tittade på de i kameran, men nu när jag ser de på datorn så är de suddiga. Men jag har massor att lära med denna kamera. Ser verkligen fram emot våren, då det ska ut å fotas massor.

Kram på er!

5 kommentarer:

Sofia Eriksson sa...

Jag tycker att fotona är jättefina!!! Skulle också vilja ha en fotograf i min närhet som kunde tipsa mig lite! :)

Kram, Sofia

Anonym sa...

Härliga bilder!! Det ÄR svårt att fota med systemkamera, när alla inställningar helt plötsligt blir manuella. Det är bara att öva, öva och åter öva :o)

Bild nr 4 är helt klockren, skarp, bra ljus och fina färger.

Bilden på mig är ju lite suddig, men det beror helt och hållet på att det börjat skymma och slutartiden blir för lång. I det fallet hade du kunnat höja ISO-talet lite till för att få snabbare slutartid och på så vis en skarpare bild.

Det man ska tänka på med ISO är att ju högre du ställer ISO, desto brusigare blir bilden.

Men som sagt.. öva, öva och öva :o)).. jag vet ju att du har ett jättefint bildseende, så vi ska nog kunna plocka fram en fotograf där också *S*.

Stor KRAM

Anonym sa...

Jättefina bilder!
Skulle också vilja kunna...

Kram

Helena sa...

Vilka vackra bilder....du är jätteduktig med kameran tycker jag.
Ha en skön dag!
Kram

Anonym sa...

Jättehärliga bilder!! Du kommer säkert bli jätteduktig snart!