söndag 6 januari 2008

En superbra helg.

Helgen började med Tapaskväll i Vela hos ett par bekanta som just kommit hem från 6 månaders studier i Spanien. Vi åt en massa gott och pratade en stund inpå natten.

I lördags följde vi med min svägerska och hennes familj på en roadtrip till Skåne. Bertil å jag hade inget speciellt inplanerat så vi bestämde oss för att följa med. De skulle sova hos släkt i Kristianstad och sedan till Malmö för att hämta en liten vovve. Vägen ner var lite jobbig då de varnade för blixthalka på vägarna i Skåne. Vi tog det lugnt och kom fram till slut. Fikade lite och pratade återigen en stund inpå natten.
Idag söndag åkte vi till Malmö direkt efter frukosten för att hämta lille hunden. Åååh så söt han är. Han sa inte ett ljud på hela hemresan, han lekte lite och sov resten av tiden.
Ett stort tack till Jocke o Ann för att vi fick sova hos er och tack även till Karin å Fredrik att vi fick följa med på er roadtrip.
Här är min svägerska Karin med lille taxen Zingo.
Här kommer några kort som jag gjorde under förra veckan:

Kortet med kaninen är liftat från "mitt" Johanna-kort som jag fått av Tussan.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Gud vilken söt hund. Vad är det för ras. Himla gullig! Det börjar närma sig för Alperna nu, har fått lite info som jag lagt på min blogg om du är intresserad. La med en länk där också om du vill se området vi ska till. Vet dock ej i detalj vilket av hotellen än, men det kommer väl... Hoppas din helg vart bra. Själv har jag njutit av att snön (äntligen) har kommit ;o)
Kram anette

Anonym sa...

Hej igen! Thailand låter inte heller fy skam ju. Jag lovar, jag kommer ta så mycket kort o lägga ut på bloggen. Minnet i kameran kommer nog välla över ;o)

Snorky sa...

var in på scrappiz för en gångs skull o så såg jag att du hade en blogg nu! :-) vad kul!!

Hoppas allt är bra med er!!

KRAM Sara

Ulrika aka LillBlomman sa...

Åh vilken liten raring, han är ju tecknad som min Molle i ansiktet! Massor av fint fick du gjort på träffen! Ha det gott!