onsdag 16 januari 2008

Spännande utmaning!

Läste i Maries blogg idag om en utmaning som Karin har, Kreativ 2008.
Så här skriver Karin om Kreativ 2008


"Det finns inget krav på att ni MÅSTE eller SKA varken skapa eller lägga upp bilder varje dag. Poängen är att släppa in det kreativa tänkandet i din vardag och i ditt liv och låta dig skapa.
Kreativitet behöver inte alltid betyda färdiga alster utan kan lika väl vara att konsumera andras kreativitet. Roligast är om det genererar skapande för er del men att nå dit kan vara en process om det varit svårt tidigare.
Pröva nytt recept när du lagar mat eller ännu mer fixa så det passar dig bättre i smaken, är kreatvit, baka, sticka, läsa, skriva, och en massa massa annat!
Skriver du dagbok? Har du testat att göra en Art Journal? Kanske ett kreativt dagboksskrivande är något för dig?
Ta det kända och testa att utveckla det, göra något nytt. Ta två kända ting och gör en tredje av det. Kombinera, lek, testa.

Låt dig inte begränsas av din uppfattning kring vad som är kreativt utan tänk utanför ramarna- var kreativ! "


Jag kommer nog inte att lyckas med att vara kreativ varje dag, men man kanju se det som en lite utmaning till sig själv under året. När jag läste om detta tidigare idag kom jag på en rad olika saker som jag vill göra.

Nu ska jag ta å packa lite inför Vemdalstrippen.

Ha en fortsatt bra kväll.

Kram

2 kommentarer:

Ulrika aka LillBlomman sa...

Hej! Vad kul att kika in hos dig! Massor av fint! Du kan göra precis vad du vill i tävlingen! Tack för awarden! Blir jätteglad!

Anonym sa...

Åh, tack så hemskt mycket för awarden, blir så rörd. Kanske finns det nåt till dej också på min sida...

Ha det så kul nu i Vemdalen så hörs vi igen när jag kommit tillbaka från Alperna

Kramar
Anette