torsdag 14 februari 2008

Alla hjärtans dag

Så har det blivit den 14 februari igen. Dagen då alla alla nära och kära ska firas. Själv så blir det inget märkvärdigt firande, vi är borta på varsitt håll å sportar.

Igår var jag till en liten blomsterhandel som säljer mina kort. Ägaren ringde och frågade om jag inte hade lite fler kort på lager. Jag skyndade hem efter jobbet för att hinna med några kort. Tror att det var mitt rekord på kortmakeri ur tidssynpunkt. 4 kort hann jag med på 40 minuter. De är av enklare modell, men jag känner mig rätt så nöjd. Ska nog försöka mig på speedcardmaking igen på träffen i Morkarla.


Jag fick förfrågan på jobbet om alla hjärtansdagkort åxå, så när jag kom hem igårkväll gjorde jag dessa kort.
När jag kom hem ikväll efter träningen stod denna underbara bukett vid min säng. Jag hade "önskat" mig tulpaner, men fick de här. Visst är de fiina. Stort tack till min älskade pojkvän.


Här är ett kort som stått hemma på hyllan ett par dagar. Klöverstämpeln kommer från bokklubben Skaparglädje, de sålde lite omonterade stämplar förra månaden.

Hoppas att alla haft en superdag.

Kram på er

6 kommentarer:

Anonym sa...

Men gud, vad roligt... så blomsterbutiken säljer dina kort nu!!! Vad glad jag blir för din skull :)

Hoppas ni får en mysig alla hjärtans dag på varsitt håll *S*.. vi ska också börja träna ikväll faktiskt.. på A3 ska både jag och Micke börja träna. Skönt!

Varma kramar
Ulrica

PS! Om du inte gör något speciellt på lördag eftermiddag så kom gärna och ät lite födelsedagstårta *S*.

Anonym sa...

Vad roligt att det går bra med kortförsäljningen!

Börjar närma mig slutresultatet nu med stämpelförvaringen, har bara lite kvar, sen visar jag ;o)

Blev så glad i morse när jag vaknade. Hörde hur en nyckel sattes i dörren, och där kom Erik inklivandes med en blombukett han gått upp tidigare för att köpa. Blev så rörd så jag fick tårar i ögonen.

Lycka till med handbollen! (Var det inte match ni hade?)

Många kramar från Anette

Anonym sa...

Hej! Jag brukar vara i Mians butik ibland och har sett dina fina kort där. Hittade nu till din blogg, kul! Det passade inte för mig att komma på pysselträffen sist, men jag hoppas att det blir fler gånger så att jag kan komma då. Ha det bra!

Anonym sa...

Vad kul att det går bra med korten i blomsteraffären. Inte för att jag är förvånad för de är ju jättefina!!

Hoppas du har en bra helg!

Kram

Anonym sa...

Tack, det låter bra det! Ska bli kul att träffa fler med samma hobby.

Anonym sa...

Hej igen! Såg nu din fråga om akvarell och distress-kursen. Den var hos Mians scarp & design. Kul att du tyckte om det jag gjort!