fredag 1 februari 2008

Lite nya kort + lite nyshoppat

Igårkväll skulle jag in på Coop för att köpa lite frukost. Den blev rätt så dyr....
För inne i butiken hade de en sån här skojig fyndlåda med saker för 10 eller 20 kronor. Jag köpte en hjärtsatns 6 minialbum och en massa papper. Det hade massa annat skoj åxå, men det blev fullt i papperskassen.


Ett kort till en föredetta jobbarkompis som nyligen fått bröstcancer. Hon fick en hög med böcker när hon slutade hos oss, så därför gjorde jag ett passande bokmärke till kortet åxå.





_____________________________________________
Idag är det min tur att jobba kväll. Bertil är hos ett par kompisar, så när ja gkommer hem ska jag gräva ner mig vid mitt pysselbord.

Jag skulkle så gärna vilja göra om där, men vet inte alls hur jag vill ha det. Har ni några bra tips eller kanske bilder på hur ni har det hos er så kan ni väl meddela mig.

Nu är det inte så många dagar kvar till pysselträffen. Jag funderar på om man kanske skulle ha nån tävling eller nåt annat skoj, men jag får se om jag hinner. Om inte så tror jag att vi kommer ha väldigt trevligt ändå.

Ha en rikigt trevlig kväll.

Kram på er!

4 kommentarer:

Ann-Louice sa...

Vilka fynd! Utgifterna måste gå att bokföra på matkontot. Det var ju frukost :o)

Vilka fina kort du gjort. Nu blev jag inspirerad att använda alfabetsstämplarna.

Tyvärr så kommmer jag inte på er träff i Enköping. Men vi syns ju i Morkarla!

Stor kram!

/Ann-Louice

Anonym sa...

Hejsan.
Gud så otroligt fina kort du hunnit med att göra.
Jag har mejlat Mians butik om vad jag vill köpa och hon skulle plocka ihop det till mej. Bla det där alfabetet du använt. Både stora och små bokstäver. Så fina tycker jag...

Jösses vila fynd från Coop, lir genast sugen att åka dit och se om det finns här i stan också, men får nog skjuta på det pga sjukdom :o( Så typiskt att man skulle bli sån här. Men penicillin-kuren är lagom avslutad till nsta helg, som tur är.
Tänker göra ALLT för att bli frisk till dess ;o)

Vi ses då!

Anonym sa...

Jättefina kort du gjort! Jag håller på med lite förberedande "arbete" inför kommande lördag.

Självklart dök även jag ner i den scraphögen på Coop. Tror att du var snabbare på plats än jag för det fanns inga rosa album eller stansar när jag grävde. Men lila, ljusblå och grå album samt lite askar och notisblock slank ner.

Ses på lördag!
/Annelie

Anonym sa...

Oj, vilka fynd! Undra om coop här har såna lådor? Man kanske skulle kika in o kolla! :-)

Superfina kort också! :-) Jag ska ge mig på nåt kort här i dagarna med de nya hänglarna! :-)