söndag 19 oktober 2008

Veckan nyheter

En ny sparbössa igen som Irene har beställt.
Jag var förbi hos Mian igår och köpte denna underbara golfstämpel från Inkadinkado.
Ett bokmärke som Moa ska ge till sin kompis som fyller år.Kort till lagret. Jag har märkt att det finns ganska många julkort i lagret så jag har försökt fylla på med andra teman åxå.
Minikort 6x8 cm.
Självklart så blev det ju nåt julkort åxå.
Häromdagen beställde jag lite nya papper och när de kom satte jag mig direkt vid pysselbordet.
Jag vet att bandet hamnade uppåner. Jag vred på pappret när jag monterade det på kortet. Stämpeln kommer från Magnolia och är såå fin. Tack Linda för lånet.
Jag har målat med distresser ett tag men känner mig inte alltid så nöjd över resultatet. Men övning ger färdighet. Här kommer två motiv som jag blev jättenöjd med.

Missa inte uppdateringen i Enköpingspyssels blogg.
Nu ska jag packa väskan och åka iväg till Uppsala å spela lite handboll.
// Johanna

7 kommentarer:

Tessan sa...

vad mycket fint du har gjort gumman :)

Anonym sa...

Du är ju jätteduktig att måla med distressarna, raring!!!

Hoppas vi hinner ses nåt innan helgen! Men du.. jag har fått totalt hjärnsläpp.. var det på lördag eller söndag som vi ska åka bort??

KRAM

Linda sa...

Vad flitig du har varit!
Är precis hemkommen från marknaden jag stod på idag, sålde fyra kort, hade hoppats på mer för så mycket tid jag har ägnat åt korten de senaste dagarna, men men, det e ju bättre än inget alls =)
By the way så var det jag som hejjade på dig i den silvriga bmwn. Ifall du funderade vem det va =)
Ha en toppen dag!
KRAM KRAM

Anonym sa...

Jag gillar verkligen dina sparbössor, sååå fina!
Mycket fina kort oxå!
Kjam...

Anonym sa...

Du är ju jätteduktig på att måla. "Måste" få en liten kurs och testa jag oxå.

Snart är det söndag! *längtar*

Anonym sa...

En massa snygga kort *nickar*

Ha de gött.
kram Gurkiss

Anonym sa...

Hej!

Jag gillade verkligen stämpeln till "Till Brudparet"-kortet. Faktum är att jag älskade hela kortet. Och alla andra du gjort. De är superfina hela bunten! :) Verkligen snygg färgläggning av stämpelmotiven också. Du får lära mig någongång. Är det något jag är dålig på som jag faktiskt VILL öva på så är det att färglägga stämpelmotiv! ;)

Kram!