söndag 27 april 2008

Naturbilder i den underbara vårsolen

Skillor och vårlökar i skolparken. I bakgrunden ser vi Vårfrukyrkan.

Jag tog mig ut på lunchen en dag i förra veckan och fotade lite i vårsolen. Jag var inte ett dugg sugen på att gå tillbaka in å jobba!
I lördags hade vi vårstädning hemma på min gård. När de andra satt och fikade kilade jag hem och hämtade kameran. Jag kunde ju inte motstå att fotografera alla ljuvliga blommor i rabatterna.
Igår var jag ute på lite fotopromenad med Ulrica och Annelie. Det blev måånga bilder på de underbara Magnoliaträden och även på alla de andra fina blommorna.
Här ligger Ulrica i rabatten och fotar macro. Vad gör man inte för att få den perfekta bilden ;)
Här sitter vi på Gregers och äter lunch. Bertil skulle ut en sväng med motorcykeln och passade på att ta en bit mat han åxå innan färden.

Är det inte synd att helgerna ska gå så fort?! Men veckorna går ju också rätt så fort, så snart är det lördag igen.

Kram på er

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jättefina kort!

Vattenkortet är helt underbart!!

Kram

Anonym sa...

Hahaha... ja, inte är man så snygg när man ligger bland blommorna :o))).. men vad roligt att se ändå hur jag ser ut "in action" !!

Blombilderna är superfina.. våren är såå fin ju.


Kram Ulrica