söndag 14 september 2008

Höst och julnyheter samt reklam för olika websidor.

Så har jag skapat några nya kort igen. Mamma fyllde år i torsdags så då fick hon det här kortet från mig och mina syskon. Biljetten kommer från Susanne och flickan är en hÄngel som jag vann på pysselträffen den 23 augusti.
Jag har fått en låda av Annelie som hon tog hem från sitt jobb. Den hade inte så fin färg innan så jag altrade den med mina nya fina Tildapapper från Panduro och med papperspets från CC hobby.
Jag ska försöka att använda mina stämplar som hängt med i min samling ett tag. Detta hÄnglarpar fick vara med på det första kortet i min egen utmaning. Även denna biljett kommer från Susanne.
Man samlar ju, som ni säkert vet, på sig en hel del spillbitar åxå. Det är mitt andra steg i min egen utmaning. Använda spillbitar samt "gamla" stämplar. Textstämpeln är det Ulrica som har designat och pojken på böckerna är inhandlad hos Mian. Det är ju fler och fler som börjar använda smyckesdekos i mitten av blommorna och även jag har börjat med det.
Och till sist två ljusblå julkort. Motiven kommer från Panduro och är färglagda med distresser. Textstämpeln kommer från Stämpelhuset.
Textstämpeln på detta kort är från Inkido som även den är inhandlad hos Mian.
Det var allt för ikväll. Under veckan kommer jag troligtvist att lägga upp bilder på två nya sparbössor.
Kram på er

12 kommentarer:

~ Sophia ~ sa...

Jättefina kort Johanna!
Gillar skarpt din utmanings-idé.
Har bokat in dig på julmarknaden nu ( 23/11). Mailar dig i veckan om det.
Kram, Sophia

Lenas pysselgrop sa...

Jättefina kort!!
Gillar blått i julkorten, bra med lite variation till allt det röda!

Anonym sa...

Jättesnygga kort!
Vad snygg "asken" blev. Har fler om du vill ha fler.

Kram kram

Linda sa...

halloj halloj!
Hur många sparbössor har du hunnit med nu då? *fniss*
Har också börjat göra lite julkort nu, det gäller att börja itid!
Ha en toppen dag!
Kram kram

Ylwa sa...

Snygga kort gumman!! Det är inte så tokigt att utmana sig själv ibland - man får mkt gjort som man inte tänkt sig.
//Y

Anonym sa...

Hej!

Spillbits-utmaningen har jag också använt mig av, men har nog gjort slut på de flesta nu tror jag. Så jag belönade mig med att köpa en hel bunt med nya papper på mässan i Gbg ;o) Så jag är superinspirerad att skapa nu, när jag har ås mkt nytt!

Dina ljusblåa kort gillar jag skarpt. Blått är nog min nya julfärg tror jag.

Ha det bra!

Kram

Ps. Har stämpeln kommit fram?

Jenny sa...

Fina kort! Och lådan blev ju toppen! Kul med lite inspiration till julkorten, de är roliga att göra nu utan stress. Kram!

Linda sa...

Jag väntar med spänning på att se resultatet =)
Ha en bra dag! Massvis med kramar Linda

Cicci sa...

Så fina kort du gjort. Jag gillar lådan.
Alltid kul med utmaningar även om de är ens egna.

Anonym sa...

Vad kul att få se så mycket fint. Du gör verkligen jättefina kort. Kortet till mamma tyckte jag var så ljuvligt. Gillar oxå den stämpeln men äger ingen själv.
Lådan blev ju helt perfekt bra.

Kram på dig o ha så gott

Anonym sa...

Fantastiskt fina kort du gjort, det bara sprutar ut kort här inne.
*Kram*

Linda sa...

Hej! Ja, när jag väl börjar går det bara av Farten! =)
Den 11:e oktober, ja, inget vad jag vet för tillfället, kan hända att jag jobbar men det e fram till tre taget iså fall.
Ha en bra dag!
Kram LInda